Bestuursleden

Renee – voorzitter

Op mijn 12e ben ik op scouting gegaan en daar doorgegroeid van jeugdlid naar leiding. Sinds mijn 18e geef ik leiding aan diverse spektakken en sinds mijn 21e vervul ik een bestuursfunctie. Scouting staat voor mij voor een leuke hobby waar je elke keer wordt uitgedaagd om nieuwe dingen te leren en jezelf te zijn. Sinds 2011 ben ik met trots de voorzitter van deze groeiende en bloeiende vereniging en bewonder ik de groei die wij als verenging hebben doorgemaakt. Als voorzitter houd ik mij vooral bezig met de kwaliteit van het spelaanbod, het werven en binden van vrijwilligers en het maken van het beleid binnen de scouting. En het beheer en onderhoud van het pand en het materiaal. In het dagelijks leven ben ik werkzaam in de (jeugd)hulpverlening, waar ik op een andere manier probeer het beste uit jongeren te halen.

Angela – ledenadministratie

Toen ik 8 jaar was, ben ik al bij scouting terechtgekomen. Ik heb bij de kabouters, de padvindsters en de rowans/sherpa’s gezeten. Door omstandigheden ben ik toen gestopt. Inmiddels ben ik getrouwd, verhuisd en hebben we 2 zonen gekregen. Toen de oudste 5 jaar was, zijn we weer op zoek gegaan naar scouting. Hij is begonnen bij de bevers en zit inmiddels bij de scouts. Ook onze jongste zit inmiddels bij de scouts. Ik merk dat het scoutingbloed toch blijft stromen.

Ik ben al 9 jaar bestuurslid en doe vooral de ledenadministratie. Ik schrijf leden in en uit, en zorg ervoor dat ze staan ingeschreven bij de juiste speltak. Verder doe ik ook hand- en spandiensten. Scouting is een leuke vereniging, waarbij kinderen veel leren. Ze leren vooral omgaan met elkaar en zorgdragen voor elkaar en de natuur. Ook leren ze zichzelf te redden door onder meer routetechnieken, pionieren en kampvuur maken.

Peter – Penningmeester

Als kind ben ik nooit lid geweest van de scouting. Wel ben ik op mijn 18e via mijn stage als leiding terecht gekomen bij scouting Clemens Maria Hofbauer, te Breda  (scouting voor kinderen/volwassenen met een verstandelijke beperking). Hier heb ik met veel plezier ruim 11 jaar leiding gegeven aan verschillende groepen. Met de geboorte van mijn twee kinderen brak voor mij een nieuwe periode aan waarin de tijd voor mijn favoriete hobby minder werd en ik besloot te stoppen.

Ondertussen zijn mijn kinderen groter geworden en beide ook lid geworden van scouting St. Joris. In al die jaren is het altijd blijven kriebelen en was voor mij nu via de functie van penningmeester weer de mogelijkheid om als bestuurslid binnen de scouting een rol te gaan vertolken. Mijn doel is om een betrokken bestuurslid te zijn en de scouting financieel gezond te houden zodat onze leiding met de kinderen veel plezier kunnen blijven beleven. Uiteindelijk doen we het toch allemaal voor die blije gezichten met opkomsten en kampen en geeft mij dat altijd veel positieve energie.