Doelstelling

Scouting is een superleuke en actieve manier om vrije tijd te besteden. Samenwerken, avontuur, respect voor elkaar en de leefomgeving, zelfstandigheid en ontwikkeling zijn belangrijke thema’s binnen Scouting. Naarmate de jeugdleden ouder worden, neemt de begeleiding af en de zelfstandigheid toe.

Tijdens de opkomsten doet uw kind verschillende activiteiten en leert op deze manier allerlei vaardigheden. Om voor een afwisselend aanbod van activiteiten te zorgen, maken we gebruik van 8 activiteitengebieden. Een activiteitengebied is een verzameling van activiteiten die qua onderwerp bij elkaar horen. Voorbeelden hiervan zijn Buitenleven, Identiteit en Veilig & Gezond.

Visie van Scouting Sint Joris

Scouting Sint Joris wil leuke en spannende activiteiten aanbieden waar meisjes en jongens uit alle lagen van de bevolking door worden uitgedaagd. Dat doen we door middel van een kwalitatief goed en veilig scoutingspel, dat wordt begeleid door deskundige kaderleden. Scouting Sint Joris zorgt voor de juiste ontwikkeling en waardering van de leden en de vrijwilligers. Daarbij staan we midden in de samenleving en dragen we bij aan de maatschappij. Om onze visie uit te voeren, hebben we een scoutinggebouw en voldoende materialen.

Doelstelling en missie van Scouting Nederland