Ouderparticipatie

De leiding en het bestuur van onze Scoutinggroep bestaat geheel uit vrijwilligers en naast de organisatie van de vereniging en het draaien van de leeftijdsgroepen zijn er nog vele activiteiten welke er voor zorgen dat het bestuur en de leiding zich volledig kan richten op de scoutingprogramma’s, de voorbereiding, het organiseren en het uitvoeren ervan. Daarom kunnen wij niet zonder de hulp van jullie als de ouders en/of verzorgers.

Wanneer is je hulp nodig?
Naast de maandelijks terugkerende  poetsclub, zijn er ook momenten dat je hulp hard nodig is.

• Collecten voor Jantje Beton (maart)
  • NL Doet klusdag
  • Boten onderhoud
  • Klussen aan het dak van de containers
  • Daken schoonmaken
  • Ondersteunen bij groepsactiviteiten

Schoonmaak
Elke eerst zaterdag van de maand wordt het scoutinggebouw gepoetst door een groep enthousiaste ouders van 16.00 – 17.00 uur. We communiceren hierover met elkaar via een groepsapp.

Klusteam
Binnen Scouting Sint Joris hebben wij twee materiaalmannen, voor sommige klussen zoeken wij extra hulp. Hiervoor zou het fijn zijn als we een klusteam zouden kunnen samenstellen, die op afroep met elkaar komt helpen bij extra klussen zoals het dak schoonmaken, golfplaten plaatsen op containers of andere wat grotere klussen.

Specifieke activiteiten
Wij collecteren jaarlijks voor Jantje Beton (maart) en verkopen loten voor de Grote Clubactie (najaar). Wij krijgen als vereniging 50% van de opbrengsten voor Jantje Beton, en zelfs 80% van ieder lot dat we verkopen voor de Grote Clubactie. De hulp en inzet van de ouders bij deze acties is heel belangrijk, niet in het minst bij het motiveren van de kinderen voor deze acties!

Aanmelden
Als je geïnteresseerd bent om bij te dragen aan Scouting Sint Joris op een van deze gebieden, stuur dan een berichtje naar info@scoutingsintjoris.nl of meld je aan via de google forms: https://forms.gle/Hm4Y8DBaAj7DNgQM8

Een aantal activiteiten en klussen worden ook aangekondigd per brief en/of social media.